Zákon okrem iného zahŕňa úpravy kompetencií národného koordinátora
inteligentnej mobility a rozšírenie kompetencií orgánu typového
schvaľovania v oblasti vydávania povolenia na skúšobnú prevádzku.
Zároveň ustanoví podmienky povolenia prevádzky automatizovaného
doručovacieho vozidla.
Právna norma nastaví podklad na aplikáciu inteligentnej mobility v
podmienkach SR. Vymedzia sa nové skutkové podstaty priestupkov na úseku
dopravy, ktoré sú možným sprievodným javom implementácie inteligentnej
mobility do praxe. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR by malo byť
národným koordinátorom pre inteligentnú mobilitu. Legislatívne sa
zakotvia pojmy, ako automatizované vozidlo, plne automatizované vozidlo,
automatizovaný systém riadenia či automatizované doručovacie vozidlo.
Zákon obsahuje aj všeobecnú povinnosť vedenia akéhokoľvek pohybujúceho
sa vozidla a jazdnej súpravy vodičom. Zahŕňa tiež rozšírenie existujúcej
definície pojmu vodič aj o osobu, ktorá vykonáva dohľad nad vozidlom,
ktoré využíva automatizovaný systém riadenia. Osoba, ktorá vykonáva
dohľad nad vozidlom s automatizovaným systémom riadenia, má byť povinná
sledovať situáciu v cestnej premávke a v prípade hrozby pre bezpečnosť a
plynulosť cestnej premávky okamžite prevziať kontrolu nad vedením
vozidla.
Automatizované doručovacie vozidlo zároveň bude môcť jazdiť aj po
chodníku a iných miestach, po ktorých môžu chodiť chodci, ale i na
cyklistických komunikáciách. Obmedzí sa však jeho rýchlosť v závislosti
od druhu komunikácie, po ktorej jazdí.